Ja dat kan wel. In je eigen knellende praktijkcasus kun je altijd betere resultaten krijgen door een paar –soms kleine- dingen te veranderen. Die zie je zelf niet, want je zit er te dicht op. Wij zien ze wel en we sturen je even bij.
Verandering vraagt meer commitment dan tijd. Nodig is dat medewerkers én leidinggevenden de eigen verantwoordelijkheid voor realiseren van nieuw gedrag oppakken. En dat faciliteren wij. Het verwerven van skills kan dan best in een paar uurtjes.
Dat wat je doet (of nalaat) in je knellende casus, is hetzelfde waardoor je in veel andere situaties ook minder effectief bent. Door daaraan te werken maak je een sprong in al je gesprekken.
Een terugkomsessie is een bijeenkomst waarin je hetzelfde doet maar andere resultaten verwacht (namelijk dat ‘ze het nu wel gaan doen’). Niet dus.
We geven wel opvolging met intervisies: mét en ván elkaar leren hoe je het werk beter kunt doen.
Wie zelf een ontwikkelstap kiest om een eigen situatie te verbeteren, die is intrinsiek gemotiveerd en heeft geen kunstgrepen nodig om ‘gemotiveerd te worden’. Wij vertalen met deelnemers de strategische- (operational excellence) of competentietaal (coachend leidinggeven) naar eigen situaties die deelnemers graag willen oplossen.
Ja juist wel! Namelijk door ze te helpen in goede gesprekken aandacht te geven aan oefenresultaten.
Dat kan, met Goalgetter. Dat levert een rapportage met feedback van 3 collega’s én een zelfscore voor en na de gedurfde stap. Dat is input voor een goed gesprek met de leidinggevende.